FANDOM

Warning
Rozumiem cię. Twoje oczy zawsze zdradzały to, co dzieje się w twoim sercu. Ale to moje młode i jeśli okaże się to konieczne, oddam za nie życie. Boję się o nie, Ogniste Serce. Klan nigdy nie wybaczy Tygrysiemu Pazurowi... zresztą nie powinien. Ale Jeżynek i Brunatka nie zrobiły nic złego i nie można ich karać za Tygrysiego Pazura.

—Złoty Kwiat ślubująca bronić jej kociąt w Cisza przed burzą, strona 34

Złoty Kwiat (ang. Goldenflower) – była wojowniczką, karmicielką i starszą w Klanie Pioruna. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Złoty Kwiat to elegancka, jasnoruda, pręgowana kotka, której sierść lśni jak dojrzały jęczmień. Posiada małe nacięcie na jednym z uszu oraz żółte oczy.

Charakter

Złoty Kwiat jest spokojną i troskliwą kotką. Była bardzo opiekuńcza wobec swoich kociąt, bardzo je chroniła, zwłaszcza przy drugim miocie gdy wiedziała, że przez ich ojca nie będą miały łatwego życia. Zawsze była cierpliwa i dokładna. Jako uczennica była nieśmiała i niespokojna, jednak z każdym nowym dniem stawała się coraz śmielsza i odważniejsza.

Historia

Złotka urodziła się w Klanie Pioruna razem ze swoim bratem, Lwiątkiem. Jej rodzicami byli Nakrapiany Ogon i Małe Ucho. Po tym jak została mianowana uczennicą otrzymała imię Złota Łapa, a jej trening został powierzony Pstrokatemu Ogonowi. Ukończywszy szkolenie przyjęła imię Złotego Kwiatu i bardzo szybko przeniosła się do żłobka. Urodziła dwójkę kociąt, Prędkiego i Rysia, których ojcem był Łaciata Skóra. Jakiś czas później zainteresowała się Tygrysim Pazurem i wkrótce stali się parą. Na świat przyszły ich kociaki: Jeżynek i Brunatka. Po zdradzie i wygnaniu jej partnera, Złoty Kwiat obdarzyła swoje dzieci szczególną opieką. Za wszelką cenę próbowała nie dopuścić, aby klan winił je za czyny ich ojca. Jej relacja z Ognistym Sercem znacznie się wtedy pogorszyła, ponieważ kocur zbytnio obawiał się, że kocięta w przyszłości podzielą ambicje Tygrysiej Gwiazdy.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w Dzicz

Złoty Kwiat jest karmicielką w Klanie Pioruna, opiekuje się swoim pierwszym miotem kociąt - Prędkim i Rysiem.

Kiedy Krucza Łapa przychodzi do Klanu z wieścią, że Rudy Ogon nie żyje, ona pośpiesznie do niego podchodzi do niego i wylizuje go po policzku, aby się uspokoił i nakazała mu, by sprowadził medyczkę, Nakrapiany Liść, na pomoc. Gdy Klan Cienia atakuje obóz Klanu Pioruna, Złoty Kwiat broni obozu i walczy zaciekle z wrogimi wojownikami. Po bitwie pomaga odbudowywać obóz i widać jak fortyfikuje ściany żłobka razem z Oszronionym Futrem.

Ogień i Lód

Jej syn zostaje uczniem i dostaje nowe imię, Prędka Łapa. Jego mentorem zostaje Długi Ogon.

W momencie gdy Błękitna Gwiazda choruje z powodu zielonego kaszlu, widać, że Złoty Kwiat opiekuje się nią w legowisku przywódczyni, liżąc ją delikatnie po głowie, aby obniżyć temperaturę. Opiekowała się nią niczym swoim kocięciem. Gdy Ogniste Serce przynosi swego siostrzeńca, Chmurkę, do obozu Klanu Pioruna, Złoty Kwiat zauważa, że jest on zbyt mały i słaby, aby przetrwać Porę Nagich Liści. Chmurka w rzeczywistości przeziębia się, jednak udaje mu się przeżyć dzięki ziołom, które dała mu Żółty Kieł.

Las Tajemnic

Złoty Kwiat jest partnerką Tygrysiego Pazura, więc spodziewając się kociąt przenosi się do żłobka. Jest w zaawansowanej ciąży, widziana jest jak popycha kule brudnego mchu ze żłobka. Ogniste Serce wita ją i mówi, że wkrótce nadejdzie pora nowych liści, idealny czas dla jej miotu. Później rodzi się Jeżynek i Brunatka. Kiedy Srebrny Strumień umiera podczas porodu, Błękitna Gwiazda prosi Złoty Kwiat, aby zaopiekowała się Piórkiem i Burzą, opowiadając o śmierci ich matki. Mimo, że inne karmicielki protestowały i cały Klan był wrogo nastawiony wobec nich, Złoty Kwiat łagodnieje i zgadza się opiekować młodymi, mówiąc, ze ma mnóstwo mleka. Dba o nie z taką samą miłością i uczuciem jak do własnych kociąt, chociaż jest wyczerpana i napięta. Ogniste Serce podziwia jej życzliwość. Kiedy Krzywa Gwiazda domaga się, aby Piórko i Burza zostały zwrócone Klanowi Rzeki, Złoty Kwiat jest rozczarowana.

Nowa Przepowiednia

Wschód Księżyca

Nie pojawia się oficjalnie w Wschodzie Księżyca, ale jednak znajduje się w spisie Klanów.

Świt

Nie pojawia się oficjalnie w Świcie, ale jednak znajduje się w spisie Klanów.

Super Edycje

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Złotka wraz z Lwiątkiem kłócą się wraz z ich matką o kawałek myszy. Kotka narzeka, że jej kawałek jest żylasty. Jej brat natychmiast oferuje, że może go zjeść. Nakrapiany Ogon mówi, że on już jadł, a jak chce więcej, to może iść do sterty zwierzyny. Osetek proponuje, że pójdzie wraz z nim. Makowy Świt mówi reszcie swoich kociąt, aby również wyszły na dwór. Różyczka marudzi, że jest zimno i wietrznie oraz zanosi się na deszcz. Błękitna Łapa wchodzi i oznajmia, że ma wyczyścić żłobek. Nakrapiany Ogon wygania swoje kociaki, jednak Złotka i Różyczka marudzą, że jest za zimno aby wyjść na dwór. Makowy Świt stanowczo mówi, że prawdziwi wojownicy nie chowają się przed pogodą. Osetek zgadza się i wypycha dwójkę marudnych kociaków na dwór, które mamrocząc skargi niechętnie wychodzą.

Kiedy Sosnowa Gwiazda po znaku od Klanu Gwiazdy decyduje zaatakować Klan Wiatru o świcie, Nakrapiany Ogon czule tuli Złotkę mówiąc, że w żłobku będą bezpieczni.

Następnie zostaje krótko wspomniana przez Błękitną Łapę. Dowiadujemy się, że Złotka i Lwiątek przenieśli się do legowiska uczniów, przybierając imiona Złotej Łapy i Lwiej Łapy.

Złota Łapa wraz z bratem idą na ich pierwsze zgromadzenie. Kotka w przeciwieństwie do brata, który jest bardzo podekscytowany, denerwuje się. Na widok zebranych kotów drżąc szepcze, że nie spodziewała się takiej ilości zgromadzonych. Pstrokaty Ogon ja pociesza mówiąc, że rozejm trwa tak długo, jak świeci księżyc i nie musi się niczego obawiać. Kiedy koty zeszły na polane pod Wielki Kamień, Błękitna Łapa zauważa, że ze sposobu w jaki patrzą na nich wojownicy Klanu Wiatru można by stwierdzić, że bitwa miała miejsce jedynie wschód słońca temu. Zmartwiona Złota Łapa pyta, czy to zawsze tak wygląda. Lwia Łapa warczy, że jeśli każdy jest nieprzyjaźnie nastawiony wobec innych, to rozejm nie ma sensu i mogliby walczyć. Jego siostra mówi, że może Klan Rzeki będzie bardziej przyjazny. Śnieżna Łapa odpowiada, że przekonają się o tym jak brakujący klan dojdzie. Kiedy Cedrowa Gwiazda, Wrzosowa Gwiazda i Sosnowa Gwiazda stoją na Wielkim Kamieniu, Złota Łapa zastanawia się na głos, jak oni tam się wspinają. Kiedy nadchodzi kolej przywódcy Klanu Pioruna, ogłasza on dwóch nowych uczniów - Lwią Łapę oraz Złotą Łapę oraz dwóch nowych wojowników - Lamparcią Stopę i Łaciatą Skórę. Klany skwitowały tę nowinę chłodną ciszą.

Złota Łapa wraz z bratem i Błękitną Łapą są na treningu z Prędka Bryzą i Słonecznym Zmierzchem. Kocica prosi Błękitną Łapę, aby pokazała dwójce młodszych uczniów drapanie brzucha z półobrotu. Uczennica wykonuje polecenie, a Lwia Łapa ma powtórzyć jej ruch. Nie udaje się to kocurowi, więc Prędka Bryza zaczyna mu tłumaczyć, co poszło nie tak. Kiedy złocisty uczeń powtarza i tym razem poprawnie wykonuje zadanie, Złota Łapa pyta, czy teraz ona może spróbować. Słoneczny Zmierzch pyta, czy Błękitna Łapa ma go jeszcze raz pokazać. Złota kotka zaprzecza mówiąc, że zrozumiała. Następnie przykuca i mówi, że najpierw musi wyobrazić sobie ten ruch. Wojownik potwierdza, jednak uczennica długo się waha. Pogania ją Prędka Bryza, na co zdziwiona Złota Łapa mówi, że przecież ma najpierw pomyśleć zanim go wykona. Wojowniczka tłumaczy, że musi go sobie wyobrazić, jednak nie może marnować połowy walki na jego planowanie. Uczennica kiwa głową i poprawnie wykonuje obrót. Błękitna Łapa jednak zauważa, że choć jej skręt był dobry, nie dysponuje ona taką samą siłą tylnych łap co jej brat. Prędka Bryza chwali ją mówiąc, że ma świetne wyczucie czasu. Lwia Łapa pyta, czy może wypróbować to na błękitno-szarej uczennicy i otrzymuje zgodę. Słoneczny Zmierzch z aprobatą mówi, że szybko się uczy. Następnie zwraca się do Złotej Łapy twierdząc, że ona chyba za bardzo się martwi o to, czy jej się uda. Kotka odpowiada, że chce być jak najlepszą wojowniczką. Zastępca odpowiada, że powinna bardziej polegać na instynkcie. Uczennica marszcząc brwi pyta, czy w takim razie ma nie wykonywać ruchów, których się nauczyła. Kocur zaprzecza tłumacząc, że powinna korzystać jednocześnie z wiedzy i przeczucia. Błękitna Łapa sugeruje, żeby złocista kotka ja zaatakowała, jak gdyby była jej wrogiem. Słoneczny Zmierzch mówi, że to dobry pomysł i zwraca się do uczennicy, czy może tego spróbować. Kotka niepewnie kiwa głową. Błękitna Łapa mówi do niej, żeby wyobraziła sobie, że jest wojowniczką Klanu Cienia zagrażająca żłobkowi. Złota Łapa obnażając kły rzuca się na tymczasową rywalkę. Po krótkiej bitwie młoda uczennica nagle z piskiem odskakuje. Okazuje się, że Błękitna Łapa rozcięła jej ucho. Szara kotka przerażona przeprasza, jednak poszkodowana radośnie stwierdza, że to było fantastyczne i czy mogą spróbować raz jeszcze.

Kiedy cała grupa wraca do obozu, na spotkanie im wybiega Nakrapiany Ogon. Krzyczy do swojej córki, co się stało z jej pięknymi uszami. Następnie rozglądając się po zebranych kotach pyta, kto jej to zrobił. Błękitna Łapa niepewnie się przyznaje. Kocica woła, że ponoć trenowali, a nie walczyli. Z wytłumaczeniem pospiesza Słoneczny Zmierzch. Mówi, że trenowali walkę, a wypadki się zdarzają. Nakrapiany Ogon zawodzi, że ta blizna pozostanie jej na całe życie. Złota Łapa szczęśliwie mówi, że ma już pierwsza bitewną bliznę, choć nie brała jeszcze w takowej udziału. Jej matka zamyka oczy i podnosi pysk w stronę Klanu Gwiazdy szepcząc coś pod nosem. Nagle rozlega się głos Burzowego Ogona. Mówi, że uczennica miała szczęście, że nie nabawiła się większej ilości blizn skoro walczyła z Błękitną Łapą. Dodaje, że jego córka jest urodzoną wojowniczką, a Księżycowy Kwiat byłaby z niej dumna.

Uczennica zostaje krótko wspomniana, kiedy ma dołączyć do patrolu.

Złota Łapa wraz z Lwią Łapa leżeli razem pod drzewem koło sterty zwierzyny. Kiedy Błękitne Futro się do niej skierowała, kocur zwraca się do niej mówiąc, że jest pełno zwierzyny do wyboru, a on sam złapał drozda i nornicę. Jego siostra pacnęła go ogonem po uszach i mówi, żeby przestał się chwalić. Uczeń stwierdza, że po prostu był szczery. Błękitne Futro żartuje, że pewnie zgodnie z kodeksem wojownika. Kiedy Słoneczny Zmierzch wyznaczył Lwią Łapę do patrolu, kocur pyta siostry czy też idzie. Kotka zaprzecza mówiąc, że Pstrokaty Ogon ma nauczyć ją nowych ruchów bitewnych, których będzie potrzebować w następnym zadaniu.

Kiedy Złota Łapa wraz z mentorką wracają do obozu na spotkanie im wychodzi Błękitne Futro. Pyta się uczennicy o przebieg treningu. Kotka odpowiada, że według Pstrokatego Ogona powinna dać sobie radę z jej zadaniem. Nagle zauważa nerwowość reszty kotów, które co chwila rzucały niespokojne spojrzenia w stronę żłobka. Uczennica pyta się wojowniczki, co się dzieje. Błękitne Futro odpowiada, że Lamparcia Stopa się koci. Szylkretowa kotka niespokojnie pyta, jak długo to trwa i dostaje odpowiedź, że przez większość popołudnia.

Błękitne Futro nagle słyszy miauknięcie Drozdowej Skóry, który chwali Złotą Łapę. Zaciekawiona wojowniczka idzie w stronę dźwięku i widzi uczennicę na drzewie. Kotka spoglądając spomiędzy liści woła do Błękitnego Futra, że wespnie się na sam szczyt. Wojowniczka odpowiada, żeby była ostrożna. Drozdowa Skóra woła do uczennicy, żeby cały czas była skoncentrowana na tym, co robi. Błękitne Futro pyta się, gdzie jest Pstrokaty Ogon. Kocur nie spuszczając wzroku z jasno rudego kształtu odpowiada, że utknęło jej ziarenko w oku i musiała iść do Pierzastego Wąsa. Złota Łapa krzyczy z góry, że chyba poprosi Słoneczną Gwiazdę, żeby Drozdowa Skóra mógł został jej mentorem na zawsze, ponieważ jej mentorka nigdy nie pozwoliłaby jej wspiąć się tak wysoko. Kocur lekko zaniepokojony mówi, że kotka wydawała się taka pewna, że jej się uda i myślał, że to nie pierwszy raz. Błękitne Futro mruczy, że nie ma się czego obawiać i nikt się nie dowie.

Zostaje wspomniana, jak wraz z bratem niecierpliwie chodzili po obozie przed wyjściem na zgromadzenie. Otrzymali imiona wojowników - Złoty Kwiat i Lwie Serce.

Podczas zgromadzenia, gdy Błękitne Futro wpada na Złoty Kwiat, jasnoruda kotka miauczy, czy to nie jest wspaniałe. Dodaje, że nigdy nie widziała tylu kotów na Zgromadzeniu. Następnie zauważa spojrzenie Błękitnego Futra i pyta, co się stało. Kocica odpowiada, że Dębowe Serce wtyka w nos w nie swoje sprawy. Młoda wojowniczka radzi, żeby go ignorowała, ponieważ na tak wysokie mniemanie o sobie, że nie wystarczyło mu miejsca na mózg. Błękitne Futra parskając zgadza się twierdząc, że to świetnie opisuje tego zapchlonego pyszałka. Słoneczna Gwiazda przemawia jako pierwszy. Mówi, że mają nowy miot kociąt oraz dwójkę nowych wojowników - Złoty Kwiat i Lwie Serce. Kiedy dwa młode koty z dumą postawiły uszy, klany zawołały ich imiona.

Później kotka jest jedynie wspominana podczas udziału w patrolach.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Podczas zebrania przy Czterech Drzewach, okazuje się, że Złoty Kwiat niedawno otrzymała swoje wojownicze imię. Podczas, gdy grupa wojowników nieopodal rozmawia, Złoty Kwiat obserwuje Błękitne Futro, która wygląda, jakby przejęcie rozmawiała o czymś z Dębowym Sercem. Złoty Kwiat intryguje zachowanie koleżanki, więc odchodzi od grupy, aby się upewnić, czy wszystko z nią w porządku.

Misja Ognistej Gwiazdy

Złoty Kwiat nie ukazuje się w tej książce po imieniu, ale jest w spisie Klanów.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Jeżynowa Gwiazda uważa, że on i jego siostra, Brunatna Skóra mają w sobie tą samą krew, gdyż są dziećmi Tygrysiej Gwiazdy i Złotego Kwiatu.

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Nie pojawia się oficjalnie w książce, ale jednak znajduje się w spisie Klanów.

Furia Tygrysiego Pazura

Brunatka i Jeżynek są uciszani przez swoją mamę, podczas wygnania ich ojca, Tygrysiego Pazura.

Podczas pożaru, który przetacza się przez obóz Klanu Pioruna, Tygrysi Pazur zauważa na szczycie wąwozu Złoty Kwiat z Brunatką, zmierzające w kierunku rzeki. Gdy Ogniste Serce pyta, czy brakuje kota, Złoty Kwiat wrzeszczy, że jej syna nie ma.

Życzenie Liściastej Sadzawki

Ciekawostki

  • Złoty Kwiat nie jest prawdziwą miłością Tygrysiej Gwiazdy, była nią Sasza.
  • W Ucieczka w Dzicz, jest zasugerowane że Złoty Kwiat miała więcej kociąt niż Prędka Łapa w jej pierwszym miocie, ale nie wiadomo, co się z nimi stało.
  • W niemieckiej wersji językowej nazywała się Złota Krew, a nie Złoty Kwiat.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 60
  2. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 388
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 61