FANDOM

SERCE WOJOWNIKA NALEŻY DO JEGO KLANU

Zagubiony wojownik (ang. The Lost Warrior) – pierwsza książka z Przygody Szarej Pręgi. Na okładce znajduje się główny bohater, Szara Pręga wraz z Milką.

Opis

Dwunożni zniszczyli las, dom wszystkich klanów. Szarej Prędze – zastępcy przywódcy Klanu Pioruna – udało się uratować wielu pobratymców, ale sam trafił w niewolę. W nowej roli pieszczocha nie brakuje mu jedzenia ani miłości ze strony Dwunożnych. W głębi serca czuje jednak, że to nie jest jego prawdziwy dom. Jego nowo poznana charakterna przyjaciółka – Milka – próbuje namówić go do ucieczki. Ale czy Szarej Prędze uda się powrócić do klanów?

Streszczenie

Manga zaczyna się widokiem zniszczonego lasu. Szara Pręga opowiada o tym, jak dwunożni zaczęli demolować ich dom. W mandze widać scenę z książki "Świt", w której Jeżynowy Pazur, Wiewiórcza Łapa, Deszczowy Wąs, Ciernisty Pazur i Szara Pręga ratują koty z klatek w potworze dwunożnych. Jeżynowy Pazur nie może wyciągnąć Jasnego Serca, więc Szara Pręga każe mu uciekać, gdy on próbuje uwolnić wojowniczkę. Udaje się mu i Jasne Serce ucieka, jednak szary wojownik nie zdążył uciec i zastaje porwany przez potwora.

Następnie Szara Pręga ma sen. Opowiada o tym jak poznał Ognistą Gwiazdę jako pieszczocha Rdzawego i o przepowiedni "Ogień ocali klan". Gdy we śnie zaczyna się pożar, Szara Pręga budzi się w gnieździe dwunożnych. Jest zagubiony i nie wie co się dzieje, jednak po chwili odkrywa, że jest u dwunożnych. Mija czas, a wojownikowi zaczyna się podobać życie pieszczocha. Lubi gdy dwunożni go głaszczą, jednak ciągle z tyłu głowy pilnuje, aby nie zapomnieć, że musi wracać do lasu, gdzie jego przeznaczenie. Gdy pewnego razu nadarza się okazja, aby wyjść na świeże powietrze, kocur ucieka, jednak jego zmysły, które zdążyły przyzwyczaić się do życia w gnieździe dwunożnych reagują ostro na mnóstwo zjawisk, które wojownik odczuwa w ogrodzie. Przerażony natłokiem zapachów i dźwięków szary kocur, wraca do bezpiecznego domu. Szara Pręga martwi się, że staje się pieszczochem.

Kolejnego dnia Szara Pręga ponownie znajduje wyjście na dwór. Tym razem stoi pewniej. Zauważa karalucha i łapie go. Nagle z gniazda wybiegają młode dwunożnych z zabawką. Wojownik łapie sztuczną mysz, myśląc że to prawdziwa zdobycz. Gdy odkrywa, że tak nie jest niszczy zabawkę i ucieka z ogrodu. Nie odnajduje się na ulicy i nigdzie nie znajduje spokoju. Przerażony wbiega z powrotem do gniazda. Mijają dni, a wojownik dalej nie wydostał się z domostwa. Zaczyna niszczyć rzeczy dwunożnych. W końcu znajduje otwarte okno na piętrze i wyskakuje przez nie do ogrodu. Na dole Szara Pręga dostrzegać, że bawią go typowe dla kociaków zabawy. Postanawia uciec dalej i znaleźć wyjście z siedliska. Przeskakuje przez kolejne płoty, aż w końcu wdrapuje się na drzewo i dostrzega jak wielkie jest to siedlisko dwunożnych. Ma zamiar znaleźć sobie kryjówkę na noc, jednak napotyka umięśnionego pieszczocha Piąchę. Ze względu na to, że wojownik przez brak treningów na świeżym powietrzu zatracił niektóre umiejętności walki i drugi kocur go pokonuje. Biegnie uciekając przed kocurem i przystaje. Wtedy zauważa go pieszczoszka siedząca na drzewie. Przedstawia się jako Milka i pociesza Szarą Pręgę, że nikt nigdy nie wygrał z Piąchą. Wojownik dowiaduje się, że pieszczoszka obserwowała go, gdy mówi, że nigdy nie widziała go tak daleko od domu. Kotka odprowadza go do gniazda jego dwunożnych i odchodzi. Tej samej nocy, Szara Pręga ma sen w którym spotyka Srebrny Strumień i Pierzasty Ogon. Kotki witają się z wojownikiem i mówią, że wszystko w porządku. Jednak kotki muszą wracać. Żegnają się z Szarą Pręgą i odchodzą na łowiska Klanu Gwiazdy.

Następnego dnia Szara Pręga budzi się jeszcze bardziej zdeterminowany, aby wydostać się z siedliska, dzięki śnie o jego dawnej partnerce i tragicznie zmarłej córce. Chce lepiej poznać terytorium siedliska, więc chce się spytać Milki, czy mogła by go oprowadzić. Spotyka dwa koty i pyta się ich, czy wiedzą gdzie jest pieszczoszka. Dwa ciekawskie koty mówią, mu że czasami tu bywa, po czym zadają pytanie, czy faktycznie jest jednym z dzikich kotów, jak słyszały. Szara Pręga straszy je, po czym odchodzi. Kilka dni później, Milka odwiedza Szarą Pręgę w jego ogrodzie. Wojownik dowiaduje się, że nie mógł jej znaleźć, gdyż dwunożni zabrali ją na wakacje. Pieszczoszka ma dla niego niespodziankę - mały lasek. Szara Pręga bardzo się cieszy i wraz z towarzyszką wbiegają między drzewa. Szary kocur przypomina sobie stary las. Jest zachwycony wszechobecną zielenią. Dostrzega nawet mysz, którą chce upolować, jednak chybia. Następnie Milka prosi go, aby opowiedział jej o życiu w lesie. Szara Pręga opowiada pieszczoszce o swoim dawnym życiu, gdy nagle, ta proponuje mu, aby nauczył ją polować. Okazuje się, że Milce bardzo dobrze idzie nauka i prędko łapie swoją pierwszą mysz. Podekscytowana pieszczoszka, prosi Szarą Pręgę, aby pokazał jej też jak się walczy. Razem trenują aż do zachodu słońca. Gdy wracają do swoich domostw, kotka wypytuje kocura o życie w klanie i słucha go z zainteresowaniem. Wojownik myślał, że kotka szybko się znudzi i że będzie trenowała tylko kilka lekcji, jednak mylił się. Milka i Szara Pręga od wielu dni trenują walkę i polowanie, a co więcej kotka szybko się uczy i jest bardzo dobra w tym co robi. Pewnego dnia, w swoim treningowym lasku spotykają Piąchę, pieszczocha który wcześniej pokonał Szarą Pręgę. Tym razem przyprowadził też inne koty. Milka chce odejść, jednak czarno biały kocur im na to nie pozwala. W końcu, Szara Pręga podejmuje wyzwanie. Chce walczyć z pieszczochami. Rzuca się na Piąchę, a Milka skutecznie radzi sobie z pozostałymi dwoma kotami. Razem dobrze sobie radzą. W końcu Szara Pręga zadaje ostateczny cios kocurowi i wygrywa. Pieszczochy uciekają. Nagle, w Szarej Prędze budzą się wspomnienia z bitwy z Klanem Cienia i bitwy z Klanem Krwi. Walka przypomniała mu, jak to jest wojownikiem. Jednak zaraz po tym, na myśl o wszystkich chwilach słabości; to że nie potrafi uciec od dwunożnych, walka na niby, oznacza, że utracił miano wojownika. Wracając do domu, Milka cieszy się, że dokonali czegoś, czego jeszcze nie dokonał żaden pieszczoch - pokonali Piąchę. Jednak Szara Pręga jest pełen pesymizmu. Nie wie gdzie są klany, i czy w ogóle przeżyły zniszczenie lasu. Rozdrażniony wojownik ucieka z powrotem w stronę małego lasku, zostawiając Milkę samą.

W nocy, Szara Pręga znów ma sen. Przychodzi do niego Srebrny Strumień. Kotka martwi się o wojownika. Kocur tłumaczy, że nie wie jak dotrzeć do klanów; jest zagubiony i samotny. Srebrny Strumień pociesza go. Mówi mu, że jest wojownikiem Klanu Pioruna i jego miejsce jest wśród nich. Żegna się ze swoim partnerem i odchodzi na łowiska Klanu Gwiazdy. W dzień, kocur wychodzi z domu na spotkanie z Milką. Mówi jej, że chce odejść szukać lasu i pyta się, czy odejdzie z nim. Kotka jest zaskoczona. Mówi mu, że nie może podjąć tej decyzji tak szybko; w siedlisku mieszkała całe życie. Słysząc to, zawiedziony wojownik żegna się z nią i odchodzi. Już wieczorem wojownik gubi się w siedlisku. Przez kilka dni maszeruje bez celu i nie może wydostać się z plątaniny dróg i domostw. Po sześciu dniach głodu, prosi nawet o jedzenie dwunożnych, jednak jest przeganiany. Po dziesięciu dniach, wyczerpany i głodny kocur pada w starej oponie. Ma halucynacje. Widzi płonący las i wojowników, których znał wołających jego imię. Okazuje się, że to Milka go znalazła i próbowała go obudzić. Kotka przynosi schorowanemu kocurowi wodę. Gdy halucynacja mija, Milka mówi Szarej Prędze, że cały czas chodził w kółko. Mija czas. Milka opiekuje się Szarą Pręgą. Nosi mu wodę i zwierzynę. W końcu opowiada wojownikowi jak wiele przeszła, aby go znaleźć. O zachodzie słońca, Szara Pręga stwierdza, że odzyskał siły i mogą wyruszyć na poszukiwania lasu. Razem ruszają idąc obok siebie.

Ciekawostki

  • Niemiecka wersja językowa Stracony Wojownik również jest opublikowana w jednym wydaniu książki i też w trzech okładkach.

Daty publikacji

  • The Lost Warrior (EN), HarperCollins (książka w broszurowej oprawie), 24 kwietnia 2007.
  • The Lost Warrior (EN), HarperCollins (Alternatywna książka w broszurowej okładce), 22 sierpnia 2007.
  • The Lost Warrior (EN), HarperCollins (Ważna książka w broszurowej oprawie), 2008.
  • The Lost Warrior (EN), HarperCollins (wiążąca książka biblioteczna), 1 maja 2007.
  • The Lost Warrior (EN), HarperCollins (wiążąca książka biblioteczna), wrzesień 2007.
  • Der verlorene Krieger (DE), Tokyopop (książka w broszurowej oprawie), 16 października 2008.
  • Ztracený válečník (CZ), Zonerpress (książka w broszurowej oprawie), 2008.
  • Kadonnut soturi (FI), Pauna Media Group (książka w broszurowej oprawie), 2009.
  • Пропавший воитель (RU), Tokyopop (książka w broszurowej oprawie), 14 października 2010.
  • Graustreif und Millie (DE), Tokyopop (książka w broszurowej oprawie), 14 października 2010.
  • Greystipe's Adventure (EN), HarperCollins (przedruk w pełnym kolorze), 21 września 2017.
  • Zagubiony Wojownik (PL), Nowa Baśń (książka w broszurowej oprawie), 3 marca 2020

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych