FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Srebrna Pełnia. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.

Warning

Zdobycz – określenie, którym koty z Klanów nazywają zwierzęta małe lub duże upolowane w celu zjedzenia. Zdobycz jest czymś, o co koty z klanów muszą zadbać każdego dnia. Jedzą, aby utrzymać siłę i utrzymać zdrowie klanu jako całości. Każdy z klanów ma specjalność łowiecką, z powodu poznanego terenu i tradycji terytorium, w którym koty żyją. Na wiele rodzajów zdobyczy polują wojownicy. Zwykle po zabiciu zwierzęta, koty dziękują Klanowi Gwiazd i zakopują zdobycz, aby uchronić ją przed innymi drapieżnikami. Szczątki zdobyczy (kości, pióra, futro itp) zwykle zostaje pogrzebane w ziemi. Koty nie zabijają dla zabawy, ale aby wykarmić siebie oraz swój klan, ponieważ jest to częścią Kodeksu wojownika. Nie mogą również zjeść, póki nie nakarmią swojego klanu. Przed zimą Przywódca lub Zastępca wysyłają więcej patroli, aby zdobyły więcej pożywienia na zimę.

Lista zwierząt

Płazy

Żaba

Żaba

Żaba
Opis: Mały płaz o szaro-zielonym lub szaro-brązowym ubarwieniu. Ma potężne tylne łapy oraz długość około 6cm. Polują na nie koty z Klanu Cienia.
Najwyższy poziom klasyfikacji: Brak informacji.
Wspomniana w książkach: Tajemnica Żółtego Kła

Ropucha

Ropucha

Ropucha
Opis: Zielono-brązowe płazów o ciężkim, zaokrąglonym kształcie, grubych kończynach. Długość od trzech do pięciu cali.
Wspomniana w książkach: Blask Gwiazd, Wizja Ćmiego Lotu

Gady

Żmija

Pobrany plik

Żmija zygzakowata
Opis: Brązowo-srebrzysty wąż z ciemniejszym zygzakiem na grzbiecie. Jest jadowity. Jego długość waha się od 90 cm do 120 cm. Upolowanie żmii przez kota jest nie lada osiągnięciem, bo żmija jest zwinna i bardzo szybka. Niektórym jednak się to udało, np. Kruczej Łapie.
Wspomniana w książkach: Ucieczka w Dzicz

Jaszczurka

Jaszczurka

Jaszczurka zwinka
Opis: Brązowawa jaszczurka w ciemniejsze cętki. Jej ciało pokrywają niewielkie łuski, na brzuchu są one większe. Głowę pokrywają tarczki. Jej łuski tworzą charakterystyczne cętki. Żyją 3-4 lata. Długość ciała osobnika z nieuszkodzonym ogonem może dochodzić do 28 cm.
Wspomniana w książkach: Brak informacji.