FANDOM

Zemsta Wysokiej Gwiazdy (ang. Tallstar's Revenge) – Super Edycja. Na okładce znajduje się Wysoka Gwiazda.

Opis

Rozpaczliwe poszukiwanie zemsty.

Wysoka Łapa jest lojalnym uczniem Klanu Wiatru, który broni swojego klanu. Lecz zanim Wysoka Łapa zakończył swój trening wydarzył się tragiczny incydent. Ojciec kocura zginął, a Wysoka Łapa pragnie zemsty. Nawet, gdy zostaje wojownikiem i otrzymuje nowe imię – Wysoki Ogon – gniew wciąż pozostaje w jego sercu.

Mimo, że jest to sprzeczne ze wszystkim, czego się uczył, Wysoki Ogon decyduje się odstąpić wierności wobec Klanu Wiatru i wyruszyć daleko od domu w poszukiwaniu sprawiedliwości. Życie Wysokiego Ogona poza prawem Kodeksu Wojownika jest pełne niebezpieczeństw w związku z czym musi zdecydować, ile gotów jest poświęcić, by dokonać zemsty.

"Jego Pobratymcy nie myśleli, że Wróbel zrobił coś złego, ale Klan Gwiazdy zrozumiał. Mówili mu, że ma pomścić śmierć Piaskowego Ciernia. Energia rozniosła się pod jego skórą. Muszę opuścić wrzosowisko! Moje przeznaczenie leży poza Klanami!"

Fabuła powieści

Wysoki od dzieciństwa prześladowany przez Ryjówkę, który szydzi z jego pochodzenia. Ze względu na funkcję pełnioną przez jego ojca, który jest tunelowcem, nazywa go Robakiem. Szybko zaprzyjaźnia się z Kaszelkiem, z którym będzie się przyjaźnił aż do śmierci. Wszyscy spodziewają się, że będzie szkolony na tunelowca, ale Wrzosowa Gwiazda postanawia szkolić go na wrzosowego biegacza, co budzi sprzeciw jego ojca, Piaskowego Ciernia. Wysoka Łapa wkrótce kłóci się z ojcem. Do obozu Klanu Wiatru przybywają pojawiający się tam co roku włóczędzy. Pewnego dnia Piaskowy Cierń ginie zasypany w tunelu, a Wróbel, który był razem z nim w tunelu, odpowiada wymijająco na wszystkie pytania. Wysoki Ogon zaczyna go podejrzewać o zabójstwo ojca. Włóczędzy opuszczają Klan Wiatru. Wysoki Ogon przy pomocy Kaszlącego Pyska odczytują znaki zesłane przez Klan Gwiazdy i młody wojownik postanawia opuścić Klan Wiatru by odnaleźć mordercę ojca. W czasie swojej wędrówki ratuje przed psem Pieszczocha Jake'a, który spłaca swój dług, gdy wojownik zjada zatrutego szczura. Przyprowadza do niego swoich Dwunożnych, którzy zabierają Wysokiego Ogona do Obcinacza. Po jego wyleczeniu, Jake postanawia mu pomóc w poszukiwaniu Wróbla. Razem uciekają. W końcu udaje im się odnaleźć włóczęgów. Wysoki Ogon postanawia zabić Wróbla przy pomocy podstępu, ale ten opowiada mu, że Piaskowy Cierń uratował jego życie poświęcając własne. Wysoki Ogon wierzy Wróblowi i daruje mu życie. Wysoki Ogon postanawia wrócić do Klanów i namawia do tego Jake'a, ale ten odmawia. Wysoki Ogon ratuje dwójkę kociaków ze swojego Klanu i zostaje przyjęty z powrotem. Po śmierci Wrzosowej Gwiazdy zostaje przywódcą. Na swojej ceremonii spotyka Piaskowego Ciernia, który potwierdza słowa Wróbla. Mówi także o synu jego najdroższego przyjaciela, Jake'a. Jest to zapowiedź dołączenia Rdzawego do Klanów.

Fabuła mangi

Krótka manga dołączona do "Zemsty Wysokiej Gwiazdy" przedstawia nam wydarzenia, które miały miejsce pod koniec "Świtu" i na początku "Blasku Gwiazd" z punktu widzenia Wysokiej Gwiazdy. Zaczyna się ona w momencie dotarcia kotów do jeziora. Stary przywódca podziwia nowe terytorium i rozmyśla o swoich troskach. Już teraz musi powstrzymać Błotnistego Pazura od wszczęcia walki z kotami z innych Klanów. Już po chwili musi przypominać swojemu rządnemu władzy zastępcy, że jeszcze nie jest martwy. Do umierającego przywódcy przychodzą Ognista Gwiazda, Jeżynowy Pazur i Pojedynczy Wąs, który daje mu wodę. Wysoka Gwiazda porównuje przywódcę Klanu Pioruna do Jake'a i wspomina swojego starego przyjaciela. Chce żeby Klan Wiatru i Klan Pioruna żyły w przyjaźni, ale wie, że nie dojdzie do tego jeśli Błotnisty Pazur zostanie przywódcą. Dzieli się swoimi obawami z zebranymi. Odwołuje Błotnistego Pazura z funkcji zastępcy i mianuje na jego miejsce Pojedynczego Wąsa. Przywódca umiera. Przychodzi do niego Jake, który prowadzi swojego przyjaciela do Klanu Gwiazdy.

Książki
Początek proroctwa Ucieczka w dziczOgień i lódLas tajemnicCisza przed burząNiebezpieczna ścieżkaCzarna godzina
Nowa przepowiednia PółnocWschód księżycaŚwitBlask gwiazdZmierzchZachód słońca
Potęga trójki WidzenieMroczna rzekaWyrzutekZaćmienieDługie cienieWschód słońca
Omen gwiazd Czwarty uczeńZanikające echaNocne szeptyZnak księżycaZapomniany wojownikOstatnia nadzieja
Świt Klanów Szlak słonecznyWzrastający grzmotPierwsza bitwaPłonąca gwiazdaPodział lasuŚcieżka gwiazd
Wizja cieni Misja uczniaPiorun i cieńRozbite nieboNajciemniejsza nocRzeka ogniaWściekła burza
Złamany kodeks Zaginione gwiazdyCicha odwilżSkryte cienieMroczna otchłańBezgwiezdna ziemia
Super Edycje Misja Ognistej GwiazdyPrzepowiednia Błękitnej GwiazdyPrzeznaczenie Klanu NiebaObietnica Krzywej GwiazdyTajemnica Żółtego KłaZemsta Wysokiej GwiazdyBurza Jeżynowej GwiazdyWizja Ćmiego LotuPodróż Jastrzębiego SkrzydłaCień Tygrysiego SercaPróba Wroniego PióraNadzieja Wiewiórczego LotuPrzysięga Szarej Pręgi
Przewodnik po terenie Sekrety KlanówKoty KlanówKodeks KlanówBitwy KlanówW KlaniePrzewodnik WojownikówOstateczny przewodnik
Przygoda Szarej Pręgi Zagubiony wojownikSchronienie wojownikaPowrót wojownika
Oddzielna Manga Bicz: Początek LegendyCień w Klanie Rzeki
Tygrysia Gwiazda i Sasza Ucieczka w lasSzukając schronieniaPowrót do Klanów
Ścieżka Kruczej Łapy Złamany pokójKlan w potrzebieSerce wojownika
Klan Nieba i Nieznajomy RatunekPoza kodeksemPo powodzi
Krótkie historie i sztuki Po Zachodzie słońca: Musimy porozmawiaćPo Zachodzie słońca: Dobra decyzja?Poza kodeksem: Łaska Jasnej DuszyTroska starszyznySzczera odpowiedź Nakrapianego LiściaDecyzja Klanów
Nowele Opowieść Ostrokrzewiastego LiściaOmen Mglistej GwiazdyPodróż Obłocznej GwiazdyNieopowiedziane HistorieFuria Tygrysiego PazuraŻyczenie Liściastej SadzawkiCisza Gołębiego SkrzydłaOpowiadania KlanówZemsta Klonowego CieniaKlątwa Gęsiego PióraPożegnanie Kruczej ŁapyCienie KlanówSerce Nakrapianego LiściaWybór Sosnowej GwiazdyEcho Piorunowej GwiazdyLegendy KlanówDług Rudego OgonaKlan Brunatnej SkóryŻycie Cienistej GwiazdyŚcieżka WojownikaKocięta Kamiennego PołyskuKorzenie DrzewaSekret Ćmiego SkrzydłaDuch wojownikaRodzina StokrotkiRebelia Plamistego FutraOsąd Czarnej StopyWybór wojownika