FANDOM

Ziębi Lot (ang. Finchflight) – Dawny wojownik Klanu Cienia, obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Partner Porannej Chmury i ojciec nieznanych kociąt.

Wygląd

Ziębi Lot jest czarno-białym kocurem.

Historia

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Ziębi Lot nie występuje w książce, ale jest w spisie klanów.

Sekret Żółtego Kła

Ziębi Lot jest wojownikiem Klanie Cienia.

Kiedy zostaje mentorem Jarzębinowej Łapy, mruczy dumnie i styka się noskami ze swoją uczennicą. Krótko jest widziany z Jarzębinową Łapą, oprowadza ją po okolicy, tak jak Jeleni Skok Żółtą Łapą.

Ziębi Lot mówi Burszytnowemu Liściowi, Jeleniemu Skoku i ich uczniom, że Jarzębinowa Łapa złapała szpaka podczas polowania, oraz, że ona i Orzechowa Łapa spisali się naprawdę dobrze. Następnie mają wspólny trening bitewny z udziałem całej trójki rodzeństwa i ich mentorów. Ziębi Lot martwi się, gdy Upalna Łapa przypadkowo zranił jego uczennice. Jarzębinowa Łapa mówi, że mimo to, chce kontynuować. Jej mentor zgadza się, ale mówi wszystkim, by byli ostrożniejsi. W końcu zakańczają trening i mówi Jarzębinowej Łapie, aby Szałwiowy Wąs sprawdziła jej zadrapania.

Jarzębinowa Łapa wspomina, że w walce z Klanem Wiatru ​​wykorzystała najnowszy ruch, którego nauczył ją Ziębi Lot. Przed atakiem na szczury, Ziębi Lot syczy na Jarzębinową Łapę i Żółtą Łapę, by zachowały spokój i nakazuje Żółtej Łapie dołączyć do jego patrolu.

Ziębi Lot wraca do obozu z prowadzonym przez niego patrolem, wraz z Postrzępioną Skórą. Bursztynowy Liść mówi do Ziębiego Lotu, że Rdzawa Łapa i Głaz są naprawdę godnymi członkami klanu, biorąc pod uwagę, że wcześniej byli kotami domowymi i mogą w końcu zostać wojownikami. Ziębi Lot zgadza się z tym, że ciężko pracują, a Mysie Skrzydło dodaje, że robią wszystko, aby zrozumieć kodeks wojownika.

Ziębi Lot idzie odwiedzić Szałwiowy Wąs, aby ta pozbyła się ciernia w jego łapie, ale widzi tylko Żółty Kieł. Decyduje, że ona będzie musiała się nim zająć. Mówi, że cierń jest uciążliwy, ponieważ miał iść na patrol, by polować na szczury z Paprociową Stopą. Żółty Kieł próbuje pozbyć się ciernia, ale przypadkowo go ugryzła. Szałwiowy Wąs pojawia się, a kiedy Żółty Kieł wyjaśniła, co się stało, powiedziała jej, że zrobiła wszytko tak jak powinna. Ziębi Lot warczy, że nie postąpiła słusznie, gdy go ugryzła. Szałwiowy Wąs kończy wyciąganie ciernia, a Ziębi Lot wybiega, by dogonić patrol.

W kolejnym ataku szczurów, Ziębi Lot zostaje wybrany z Złamanym Ogonem, Obłoczną Skórą i Czarną Stopą, by poczekali, zanim wyskoczą i okrążają kilka szczurów. Wykonują rozkazy i pomagają zaatakować szczury.

Ostatni raz wspominany jest gdy siedzi z Bursztynowym Liściem i Obłocznią Skórą w pobliżu jaskini wojowników, omawiając najlepsze miejsca do polowań.

Ciekawostki

  • Na facebooku Vicky powiedziała, że według niej Ziębi Lot umarł długo po przybyciu Klanów nad Jezioro, ze starości i we śnie, ponieważ był już bardzo starym kocurem, jednak duma nie pozwalała mu przejść do starszyzny.