Warning.png
Pozwól nam ci pomóc w jakikolwiek sposób. Wiemy, jakie odtąd będziesz ponosić krzywdy dla nas.

—Zmierzchowe Futro przynosząca ryby Mglistej Gwieździe, "Omen Mglistej Gwiazdy", rozdział 2

Zmierzchowe Futro (ang. Duskfur) - obecna wojowniczka Klanu Rzeki na terytoriach jezior.

Wygląd

Zmierzchowe Futro to brązowa pręgowana kotka[2].

Fabuła

Potęga trójki

Zaćmienie

Zmierzchowe Futro nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jest mentorką Miedzianej Łapy

Długie cienie

Zmierzchowe Futro nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Zmierzchowe Futro nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jest teraz karmicielką.

Przemijające echa

Szepty nocy

Znak księżyca

Zapomniana wojowniczka

Ostatnia nadzieja

Wizja cieni

Misja ucznia

Zmierzchowe Futro nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jest teraz mentorką Cienistej Łapy.

Piorun i cień

Jej uczennica staje się wojowniczką i przybiera imię Cienista Skóra.

Rozbite niebo

Zmierzchowe Futro pojawia się na zgromadzeniu razem z innymi członkami jej klanu: Trzcinowym Wąsem, Miętowym Futrem i Mglistą Gwiazdą. Trzyma się blisko przywódczyni tak samo jak reszta przybyłych. Mimo swoich ran, wojownicy Klanu Rzeki zostali opisani jako dumni i zdeterminowani do bycia silnymi.

Najciemniejsza noc

Zostało wspomniane, że ma kolejnego ucznia - Pstrokatą Łapę.

Gdy Sójcze Pióro, Olchowe Serce, Pustułkowy Lot, Kałużowy Połysk i Liściasta Sadzawka idą na granicę z Klanem Rzeki, aby spotkać się z jego medyczkami, Zmierzchowe Futro wychodzi z trzciny razem z dwoma innymi kotami. Zmierzchowe Futro pyta, co robią na granicy, a Sójcze Pióro spokojnie odpowiada, że muszą przekazać medyczkom, co Klan Gwiazdy chciał powiedzieć Mglistej Gwieździe. Brązowa kotka pyta, jaka to wiadomość, a medyk Klanu Pioruna odpiera, że gdyby Klan Gwiazdy tego chciał, to by powiedział o tym wojownikom. Migocząca Skóra warczy, że granica jest zamknięta, a medycy kłócą się, że Mglista Gwiazda, Ćmie Skrzydło i Wierzbowy Blask muszą usłyszeć to, co mają im do powiedzenia. Zmierzchowe Futro odpowiada, że ma zatrzymywać każdego kota chcącego wejść na terytorium Klanu Rzeki, który nie potrzebuje odwracania uwagi od odbudowy.

Olchowe Serce kłóci się, że Mglista Gwiazda nie powiedziała tego na zgromadzeniu, a pręgowana odpowiada, że mówi to teraz. Kotka spogląda na trzcinę i dodaje, że nie powinni być tak blisko granic, bo i tak żaden wojownik Klanu Rzeki nie zaprowadzi ich do obozu. To powoduje, że Sójcze Pióro żąda, aby przyprowadzili swoje medyczki na granicę, ale Zmierzchowe Futro warczy, że jeśli medycy nie powiedzą im wiadomości, to Klan Rzeki będzie czekał, aż Klan Gwiazdy im je przekaże. Kichająca Chmura dodaje, że jeśli to jest coś ważnego, to Klan Rzeki powinien o tym wiedzieć. Po tym jak Pustułkowy Lot kłóci się z wojownikami o Klan Wiatru, brązowa kotka pyta, czy medycy opuszczą ich terytorium, czy będą musieli zawołać patrol, aby ich odprowadził. Sójcze Pióro pyta, czy Zmierzchowe Futro powie Mglistej Gwieździe o tym, co się stało, czy nie będzie chciała, aby przywódczyni wiedziała, że podejmuje decyzje za nią. W gardle Zmierzchowego Futra rośnie warczenie, a Olchowe Serce zabiera swojego byłego mentora i resztę medyków.

Kiedy Wierzbowy Blask pojawia się na pół mostku, Olchowe Serce przypomina sobie, że nie widział żadnych kotów Klanu Rzeki od czasu, gdy Zmierzchowe Futro ich wyprosiła. Wspomina, że on i reszta medyków chcieli poinformować Wierzbowy Blask i Ćmie Skrzydło, ale pręgowana kocica ich wygoniła. Kocur myśli, że Wierzbowy Blask powinna o tym wiedzieć, ponieważ odcinanie się Klanu Rzeki od Klanu Gwiazdy może prowadzić do katastrofy. Szara kotka mówi, że wie o tym, bo patrol bardzo głośno wydawał raport z tego zdarzenia. Wyjaśnia, że Zmierzchowe Futro była zła, gdy próbowali przekroczyć granicę, a nawet gdy Ćmie Skrzydło jej tego zakazała, nadal jej nie słuchała. Wierzbowy Blask mówi Olchowemu Sercu, że Mglista Gwiazda zgodziła się z brązową kotką, że powinna odesłać piątkę medyków.

Rzeka ognia

Wściekła burza

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Cicha odwilż

Skryte cienie

Mroczna otchłań

Superedycje

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Jej uczeń, Pstrokata Łapa, staje się wojownikiem znanym jako Pstrokata Kita. Zmierzchowe Futro walczy w bitwie przeciwko Siostrom, a Wiewiórczy Lot wchodzi między nią a Owsianego Pazura. Gdy Siostry stają się zaniepokojone, Jastrzębica skacze na bok Zmierzchowego Futra.

Przysięga Szarej Pręgi

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Gdy Lamparcia Gwiazda zostaje przyniesiona do obozu po swoim upadku, Zmierzchowe Futro jest widziana ze swoimi dwoma kociakami, Strączkiem i Zakrętką. Kociaki pytają, czy Lamparcia Gwiazda nie żyje, na co Zmierzchowe Futro odpowiada, że nie, i po prostu jest zmęczona.

Podczas poranka, w którym umiera Lamparcia Gwiazda, Zmierzchowe Futro jest przy swoich kociętach. Gdy słyszy o śmierci przywódczyni, przyciąga do siebie kociaki za pomocą ogona, mówiąc ze smutkiem, że myślała, że Lamparcia Gwiazda będzie żyć jeszcze na tyle długo, że zobaczy jej kociaki jako uczniów.

Emoji AshfurThinking.png

Sekret Ćmiego Skrzydła

Przed Wielką Bitwą, Ćmie Skrzydło leczy kaszel Strączka i wyjaśnia Zmierzchowemu Futru, że jej syn poczuje się lepiej. Zmierzchowe Futro dziękuje jej a Ćmie Skrzydło przypomina jej, aby została w żłobku, gdy koty z Bezgwiezdnej Ziemi zaatakują. Podczas bitwy, Zmierzchowe Futro chroni żłobku razem z Cętkowanym Nosem i Skocznym Ogonem przed kotem z Bezgwiezdnej Ziemi. Kot przewraca Zmierzchowe Futro. Jastrzębi Mróz wchodzi do żłobka, a Zmierzchowe Futro i starsi bronią go. Jastrzębi Mróz zabija Cętkowany Nos, a Zmierzchowe Futro i Skoczny Ogon wrzeszczą.

Cisza Gołębiego Skrzydła

Zmierzchowe Futro nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Wróciła do obowiązków wojowniczki.

Klan Brunatnej Skóry

Cytaty

Miałam nadzieję, że będzie żyła wystarczająco długo, aby zobaczyła, jak ci mali stają się uczniami.

—Zmierzchowe Futro po śmierci Lamparciej Gwiazdy, "Omen Mglistej Gwiazdy", rozdział 2

Zmierzchowe Futro: Nie bądź niemiła dla swojego brata. Jeśli nie umiecie się miło bawić, jedno z was ma wrócić do legowiska.
Strączek: To ona zaczęła.
Zmierzchowe Futro: Powiedz mi, że to lepiej. Czasami czuję, że nie robię nic innego poza karceniem ich od świtu do zmierzchu.
Mglista Gwiazda: Później będzie łatwiej.
Zmierzchowe Futro: Jesteśmy tacy zadowoleni, że jesteś naszą przywódczynią. To nie tak, że nie lubię Lamparciej Gwiazdy, ale każdy kot myśli, że jesteś najlepszym wyborem dla Klanu Rzeki.[...] Jest jedna rzecz, o której chciałam porozmawiać. Znalazłam wczoraj Zakrętkę w błocie przy strumieniu i pomyślałam, że moglibyśmy postawić jakąś barierę, aby kociaki trzymały się z daleka od wody. Wiem, że strumień jest na granicy obozu, ale nie chciałabym żadnego wypadku z jakimś małym kociakiem.

—Zmierzchowe Futro o kociakach do Mglistej Gwiazdy, "Omen Mglistej Gwiazdy", rozdział 6

Ciekawostki

  • Kate powiedziała, że Trzcinowy Wąs jest partnerem Zmierzchowego Futra i napisała o tym w swoim spisie klanów, ale nie zostało to potwierdzone jako kanon[6].

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Wyjawione w "Zaćmieniu", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Omen Mglistej Gwiazdy", rozdział 6
  4. Wyjawione w "Misji ucznia", spis klanów
  5. Wyjawione w "Najciemniejszej nocy", spis klanów
  6. Wyjawione na blogu Kate